8 Mart 2017 Çarşamba


İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nin tüm temsillerinin biletleri, temsil tarihinden yaklaşık bir ay önce satışa sunuluyor ve mail ile duyuruluyor. Bir ay uzun bir zamanmış gelebilir ama elinizi çabuk tutmazsanız, 1 dakika içerisinde tüm biletlerin tükendiğine şahit olmuşluğum vardır. Ben mail box'tan , DOB'nin sitesine gidip bilet alana kadar, tüm biletlerin tükendiği oluyor.

Yok yani Türkiye'nin haline bakınca, öyle operaymış, baleymiş, klasik müzik konseriymiş, bu tür olaylarla ilgilenen insanlar pek yokmuş gibi geliyor ama bir salon dolusu bir grup var sanırım. Yani ben şüpheleniyorum. Bu salon dolusu grup kimlerden oluşuyor, hangi ülkeden geliyorlar bilemiyorum ama, hep benden önce HURRAAA! koştur koştur gidip, bana yer kalmasın diye bütün biletleri satın alıyorlar. :P

Neyse efendim, geçen gün 13 Mayıs tarihinde Zorlu Center PSM Ana Tiyatro salonundaki 9. Senfoni konseri için hemen bilet almaya karar verdim. Zorlu Center'ın salonundaki akustiği hiç beğenmediğim için, konserin orada yapılmasına bir hayli söylendim. Orada salonun arka koltuklarına ve balkonlarına ciddi bir ses ulaşma sorunu var. YOK AYOL KULAKLARIMDA BİR SORUN!!!  Sağımda solumda, önünde, arkamdan oturan herkesten duyduğum bir şikayet bu aynı zamanda. Ayol hepimiz mi sağırız?

Ben her halta burnumu sokan bir tip olduğum için, bu durumu Zorlu Center'a bildirmiştim. Dalga geçmeyin bak valla bildirdim. Çünkü çok kafam bozulmuştu. Ben dedim diye salonu yıkıp, yenisi yaparlar diye beklemedim de değil yani.
Fotoğrafı yakınlaştırıp buraya yapıştırdım. Yoksa ciddi uzaktım sahneye.
Carmina Burana dinlemeye gittiğimde, oldukça gerilerde koltuk bulmuştum. (Lafa bak ya. Carmina Burana dinlemeye gittiğimde diyor kadın. Sanki İbrahim Tatlıses dinlemeye gittim der gibi ) Efenim Carll Orff'un Carmina Burana adlı eserini işte ya. Uzatmayalım. 

Koca koro kendini paralıyor, ben kulağımı sahneye uzatmışım, ''Büyürr! Bişi mi dedin?'' edasıyla konser dinliyorum. Carll Orff mezarından seslense, daha rahat duyardım.

İşte geçen gün Beethoven'ın  9. Senfoni konseri için bilet almaya siteye girdiğimde, salondaki tüm ön koltukların hemen kapıldığını gördüm. Yine o grup benden önce davranmış, ben arkalarda oturayım diye, tüm salonun ön koltuklarını kapatmışlardı.
İş yerinde masama oturmuş, önümdeki ekranda salonun oturma planı, kendi kendime söyleniyordum.

-Tüh ben sizin ....., ......., ........ vs diye.

Benim devamlı müşterilerimden dünya tatlısı Perihan teyze, benim kendi kendime konuştuğumu duydu, masama yaklaştı.

-Ne oldu yavrucağım? Yine kim kızdırdı seni?
-9. Senfoniye yer kalmamış ya teyzecim. Yani yer var da hep arkalar.
-Üzülme kuzucum. 10. 'ya gidersin sende. Üzme tatlı canını.

Teyzemin bu önerisinin üstüne ben iptal oldum :D Teyzemin dediğini yapacağım. O da olmazsa, kısmetse 11. Senfoni'ye giderim artık :D